Does image-flashing erase recordings on your harddrive?

Lars Olufsen

Vu+ Newbie
Hi all.

Sorry for the complete noob question here.

Last year I bought a Uno4KSE from a finnish vendor. 8 cable tuners - very cool.
It came with a custom image, which seemed to work fine.

But the more I use it, the more I find annoying issues, so now I have decided to change the image to Black Hole 3.0.8.
However, I have a years worth of recordings on my internal HDD.

I don't expect these to be deleted by flashing the firmware image, but I would be very happy if somebody could confirm that nothing will happen to the recordings?
 

Mick12334

Moderator
No, your recordings shouldn't be erased, as you're flashing the receiver, not the hard drive.
If you want to back up, your recordings, you can connect, to your receiver, from any PC, on your network, and copy the recordings, to the PC hard drive.
 

Lars Olufsen

Vu+ Newbie
Thanks, Mick.
I don't have that much disk space on my PC, but the VU+ HDD is removeable, so I might just remove it while flashing, just to be sure. :)
 
Hei Lars

Du kan helt uten noen risk flashe din Uno4Kse med HDD på plats
Ser at du vill gå for Blackhole image og den er meget bra og stabil
Men du har den litt mer moderne OpenBlackhole Image som jeg ville
hellre rekommendert at du bruker.

Har en Uno4Kse selv så trenger du hjel er det bare og spørre :)
 

Lars Olufsen

Vu+ Newbie
Hei Lars

Du kan helt uten noen risk flashe din Uno4Kse med HDD på plats
Ser at du vill gå for Blackhole image og den er meget bra og stabil
Men du har den litt mer moderne OpenBlackhole Image som jeg ville
hellre rekommendert at du bruker.

Har en Uno4Kse selv så trenger du hjel er det bare og spørre :)

Hej Thomas

Tak for information.
Hvad er forskellen på OpenBH4.2.018 og BH 3.0.8?
Kan du fortælle hvorfor du anbefaler OpenBH? :)
 
Hei Lars.

Vid første blikk er det ikke store forskjellen. Og båda Images er meget gode så er vel my smak og behag.
OBH er bygget på OE Alliance mens Blackhole er bygget på VU+ fabriksimage.

OBH er bare rett og slett litt mer åpen hvis du har lyst og eksprimentere litt, bruke tredjeparts produkter/plugins osv.

Førdelene med båda Images og det er Team Blackhole ganske alene om, er at de har en bra og stabil plugin feed kun for disse images.
De har også som enda Team en dedikert person som bygger alle skins (Bruker grensesnittet)
@Matrix10 bygger alle skins så du kan hva 100% sikker på at de fungerer uten at du krasjer din VU+ :)

Når det kommer til IPTV så står seg fortsatt OBH bedre en Blackhole, Men der med ikke sagt at du ikke kan få en god IPTV på Blackhole.

Så er som sagt smak og behag, Jeg ekspimenter litt, bygger noen plugin, converter skins og plugin over til disse images
og da finner jeg OBH enklere og jobbe med. Men for den vanlige brukern så er det nog ikke store forskjellen :)

Hilsen Thomas
 

Lars Olufsen

Vu+ Newbie
Hei Thomas

Jeg er så Noob, at jeg slet ikke ved om jeg kan/vil eksperimentere. :)
Men nu har jeg flashet med OBH 4.2.018 - så får vi se.
Tak for tips. Jeg skriver kanske til dig med dumme spørgsmål senere! ;-)

Mvh Lars
 
Ikke noe problem. Finnes ikke dumme spørsmål kun dumme svar og vi har alle begjynt et sted men mange glemmer det :)
Men les Forum Reglerne nøje dette er ikke et sted hvor vi snakker om pirat virksomhet.
 
Top