probleem voldaan vu+ Duo

alhaddad

Vu+ Newbie
Hallo
ik heb een probleem met de VU+ DUO namelijk op 26 graden oost (( Badr)) aan de frequentie 12092 V 27500 3/4 FTA de helft van de zenders werken niet geen geluid en bevroren en of schokkende beeld De andere helft van de zenders van de zelfde frequentie werkt normaal,
ik heb getest met verschillende software zonder enkele resultaten terwijl met gewoon simpel goedkoop FTA receivers alle zenders op dit frequentie zijn uitstekend
ik heb mijn probleem bij verschillende websites geregistreerd,
zelf bij vu+ website en weer zonder enkele resultaten ????????
Ik ben op zoek naar een oplossing, kan je me helpen hier Bij

voorbaat dank

Matrix10

Administrator
First of all, if you read this is the English section so please Write in English.
Thanks.

Allereerst, als je dit leest deze sectie is Engels dus gelieve Schrijf in het Engels.
Dank.

bh4me2

Vu+ Newbie
What are the lnb settings for each tuner? length of coax? signal readings from receiver that works and from the vu+? and this should go in vu+ general.

alhaddad

Vu+ Newbie
Hallo
IK heb een Probleem met de VU + DUO namelijk op 26 graden oost ((Badr)) Aan de Frequentie 12092 V 27500 3 / 4 FTA de Helft van de Zenders Werken niet ......
Geen geluid en/of Bevrorende / schokkende beeld De Andere Helft van de Zenders van de Zelfde Frequentie Werkt Normaal,
IK heb getest met Verschillende softwar Zonder enkele resultaten terwijl met Gewoon simpel Goedkoop FTA ontvangers Alle Zenders op deze Frequentie zijn Uitstekend
IK heb Mijn Probleem BIJ Verschillende websites Geregistreerd,
Zelf BIJ vu + website en Weer Zonder enkele resultaten? ???????
beste matrix 10
het is wel onbedoeld om zo rare zinnetjes te schrijven ..maar zodra post ik mijn forum wordt automatisch omgezet naar EngelseSectie !!!!
mijn excuus
beste bh4me2
momenteel een tuner geactiveerd en dat is A / LNB-instellingen ((universal)) met diseqc 1.1
lengte van de coax + - 12 m.
signaal metingen van de ontvanger die werkt en van de VU + even sterk
probleem is ..... dat alle vu+ ontvangers hebben de zelfde eigenschppen en DUS hebben de zelfde probleem dat is mijn conclusie en wat heb ik achter gekomen via mijn persoonlijke contacten met Vu+ eigenaars ????

Matrix10

Administrator
Hallo
IK heb een Probleem met de VU + DUO namelijk op 26 graden oost ((Badr)) Aan de Frequentie 12092 V 27500 3 / 4 FTA de Helft van de Zenders Werken niet ......
Geen geluid en/of Bevrorende / schokkende beeld De Andere Helft van de Zenders van de Zelfde Frequentie Werkt Normaal,
IK heb getest met Verschillende softwar Zonder enkele resultaten terwijl met Gewoon simpel Goedkoop FTA ontvangers Alle Zenders op deze Frequentie zijn Uitstekend
IK heb Mijn Probleem BIJ Verschillende websites Geregistreerd,
Zelf BIJ vu + website en Weer Zonder enkele resultaten? ???????
beste matrix 10
het is wel onbedoeld om zo rare zinnetjes te schrijven ..maar zodra post ik mijn forum wordt automatisch omgezet naar EngelseSectie !!!!
mijn excuus
beste bh4me2
momenteel een tuner geactiveerd en dat is A / LNB-instellingen ((universal)) met diseqc 1.1
lengte van de coax + - 12 m.
signaal metingen van de ontvanger die werkt en van de VU + even sterk
probleem is ..... dat alle vu+ ontvangers hebben de zelfde eigenschppen en DUS hebben de zelfde probleem dat is mijn conclusie en wat heb ik achter gekomen via mijn persoonlijke contacten met Vu+ eigenaars ????

To translate the main issue .

Hello
I have a problem with the VU + DUO at 26 degrees East ((Badr)) The Frequency 12092 V 27500 3 / 4 Half channels are not working
No sound and / or frozen / shocking image Other Half of the Stations of the Same Frequency Operates Normally,
I have tested with different software without any results as simple Just Cheap FTA receivers with all channels on this frequency are Excellent.

Pls can someone test this ??

bh4me2

Vu+ Newbie
The tuners of the VU+ are not the most sensitive ones, I've seen that with astra3, but here with 80 meters of coax, a inline amplifier helped to get a lock. 12 meters might be too short though to benefit. But then again +-12 euro's isn't much to give it a try.

Matrix10

Administrator
I do not know with which receivers you have tested,
but no enigma receiver has a better tuner that I know.
The same but not better .I have compared with a few receivers .

I think someone needs to test
but someone who has a good reception on this satellite,

so that we know whether there is the problem
and possibly that we ask for help from VU plus.

I think that this satellite has a very bad signal in the Netherlands,
that requires very large antenna ???
We need someone from the Middle East for the test.

bh4me2

Vu+ Newbie
I do not know with which receivers you have tested,
but no enigma receiver has a better tuner that I know.
The same but not better .I have compared with a few receivers .
You name it, I've had it, but nothing beats a topfield when it comes to a sensitive tuner, I'm not talking about having a signal or barely having a signal but whether or not you get a lock. Ea. with a snr of 25% a topfield will get a lock while a VU won't lock.

Matrix10

Administrator
Possibly I have not tested with topfield, but this is not enigma receiver .
I am sure for one that in the Netherlands to have good signal from this satellite would not help topfild
but very big antenna.How big I do not know.
But it must be very huge signal difference between European satellites
and Badr in Western Europe.

Matrix10

Administrator
So we need someone from the Middle East
to confirm or not the problem on this transponder.
One is to have a problem with reception due to weak signal
and secondly to have a problem receiving for other reasons

alhaddad

Vu+ Newbie
gevolg van zwak sinaal (( geen sprake van )) 69% 1,4 triax schotel
anders doet de andere helft van de Zenders niet ...
bovendien ik heb mij probleem via een arabische websiet Geregistreerd
http://www.satbox4u.org
de antwoord van web administrator was ..... mijn VU+DUO doet het zelfde

bh4me2

Vu+ Newbie
due to weak Sinai ((no)) 69% 1.4 Triax dish
else the other half of the stations are not ...
I also have my problem through an Arabic websiet
The answer was ..... web administrator my VU + DUO does the same
Then it must be some kind of setting in the channel or transponder list, maybe a duplicate transponder with wrong info, can you clear all transponders and channels and only manually scan that Vertical transponder ?
Are the problem channels coded ? if so what kind of card do you use to watch them ?

a911

The BH Lover
So we need someone from the Middle East
to confirm or not the problem on this transponder.
One is to have a problem with reception due to weak signal
and secondly to have a problem receiving for other reasons

Tested 2 channels from the same transponder 12092

Both have SNR of 65% , but one of them has No pictures or No sound and sometimes it freeze or go in slow motions!
2nd channel is working normally!

12092.jpg

So the conclusion that, the transponder providers have their own signal transmission problems!

RgdZ
a911